Intrebari Frecvente

Cazare

Check in/ Check out

1. Cu ce documente trebuie sa ma prezint la hotel?

La cazarea la hotel trebuie sa va prezentati cu pasaportul sau cartea de identitate si voucher-ul de cazare.
Pentru cheltuieli neasteptate precum parcarea sau room service este necesar sa aveti un card de credit la dumneavostra. Veti plati pentru cheltuieli neprevazute la momentul check-out-ului. Aveti in vedere ca unele hoteluri nu accepta carti de debit.

2. Care este varsta minima pentru check-in?

Pentru majoritatea hotelurilor varsta minima la care se poate face cazarea este de 18 ani in momentul cazarii. Exista tari in care varsta minima la care se poate face cazarea este de 21 sau 25 ani.

3. Voi fi penalizat pentru o noapte daca nu ajung la data rezervarii/ ajung mai tarziu?

Daca nu ajungeti la hotel sau ajungeti cu intarziere vi se va aplica o taxa de penalitate de catre hotel in functie de politica lor de anulare. Va recomandam sa consultati politica de anulare sau de intarziere a hotelului. Luati la cunostinta ca daca nu anuntati la hotel despre o posibila intarziere, rezervarea dumneavostra poate fi anulata.

4. Cum procedez daca nu sunt multumit de serviciile de cazare in timpul sejurului?

In acest caz, aveti obligatia de a intocmi o sesizare in scris la fata locului, cu privire la deficientele constatate la fata locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite atat Agentiei, cat si prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului).

5. Care este termenul in care pot depune o reclamatie?

In cazul in care sesizarea transmisa in scris atat prestatorului de servicii turistice si Agentiei nu este solutionata sau este solutionata partial, puteti depune la sediul Agentiei o reclamatie in scris, in termen de 5 zile calendaristice de la data incheierii calatoriei.

6. Daca am primit pe mail o descriere ce cuprindea si o poza, iar camera in care sunt cazat nu este identica cu cea prezentata, care este procedura de urmat?

Pozele postate pe site sau transmise pe e-mail au doar caracter informativ, nu va putem garanta ca la hotel veti primi camera prezentata. Agentia nu isi asuma responsabilitatea pentru eventualele neconcordante. Camerele sunt impartite in functie de disponibilitatea unitatii de cazare.

Modificare/ Anulare

1. Cum pot anula o rezervare?

Pentru a anula rezervarea, este necesar sa ne furnizati motivul anularii. In unele cazuri, in functie de politica de anulare a rezervarii, pot fi percepute penalizari.

2. Daca trebuie sa anulez rezervarea sejurului voi primi o rambursare?

Va rugam sa consultati Conditiile de Rezervare din Contractul cu Turistul pentru detalii suplimentare. Pentru orice alte informatii va rugam sa ne contactati la numarul de telefon 021 2302577 sau pe email la office@kiwitravel.ro. Penalizarile se pot ridica pana la 100% din valoarea pachetului turistic.

3. Cum modific o Rezervare la hotel?

Va rugam sa transmiteti solicitarea de modificare la adresa de email office@kiwitravel.ro sau la numarul de telefon 021 2302577

Conditii de plata

1. Care sunt modalitatile de plata?

Puteti achita sejurul dumneavoastra prin virament bancar sau cash la sediul agentiei, in urma facturii primite.

2. Care este circuitul documentelor/ ce documente primesc?

• Contractul cu turistul
• Factura reprezentand  contravaloarea serviciilor achizitionate emisa de KIWI TRAVEL – apoi se va putea face plata
• Chitanta pentru plata pachetului achizitionat e misa de KIWI TRAVEL (in cazul platii cash)
• Voucher (bilet de calatorie) emis de agentia  KIWI TRAVEL transmis electronic (atunci cand este cazul)
• Informatii in legatura cu datele exacte de plecare, detalii referitoare la orele de plecare, imbarcare, prezenta la aeroport sau la punctul de plecare in cazul in care transportul se face cu alt mijloc de transport in afara de avion etc.

Rezervare

1. Cum pot verifica disponibilitatea pentru un sejur?
Ne puteti transmite solicitarea dumneavoastra telefonic, prin email, prin completarea formularului de vacanta personalizata/ lasa un mesaj de pe site-ul nostru sau puteti intra pe chat pentru a discuta cu un operator.

2. In cat timp voi primi un raspuns la solicitarea mea?
Raspunsul il veti primi in maxim 24 – 48 de ore in functie de complexitatea cererii dvs.

3. Cum pot confirma o rezervare?
Pentru a confirma o rezervare ne puteti contacta telefonic sau prin email pentru a ne comunica decizia dumneavoastra.

4. Care sunt termenele de plata?
Pentru bilete de avion si transfer, plata se face integral in momentul emiterii acestora. Pentru serviciile la sol, plata se poate efectua in transe: minim 30% la confirmarea rezervarii; diferenta cu o luna inainte de plecare (conditiile pot diferi in functie de furnizori – acestea vor fi specificate in contractul cu turistul)

5. In ce moneda se efectueaza plata?
Plata se poate face in valuta serviciilor sau in RON (se efectueaza la cursul BNR din ziua platii + 2%, comision de risc valutar).

6. Cand trebuie sa inchei Contractul cu Turistul? 
Contractul cu Turistul se incheie pentru fiecare pachet turistic achizitionat la momentul achitarii unui avans sau a platii integrale a rezervarii. Pentru serviciile simple, de genul: doar cazare, voucherul de hotel si factura se considera Contract cu Turistul. De asemenea, un bilet de avion are propriile conditii de rezervare si odata emis se considera ca au fost acceptate conditiile biletului (modificare, anulare, reemitere, etc).

7. Cand primesc documentele de calatorie?
Documentele de calatorie vor fi transmise fie la momentul achitarii integrale, fie cu cateva zile inainte de plecare. 

8. Ce inseamna asigurare storno si de ce trebuie sa inchei una?
Asigurarile storno, pentru a fi valabile, se incheie odata cu contractul cu turistul. Asigurarile storno au conditii specific si asigura rambursarea unei parti sau integral suma din valoarea serviciilor achizitionate, in functie de motivul anularii sejurului.

9. Daca am incheiat un contract pentru anumite servicii turistice si ulterior doresc sa achizitionez servicii suplimentare, cui ma adresez?
In aceasta situatie va rugam sa ne contactati pentru a afla toate informatiile privind serviciile suplimentare care va intereseaza.

10. Cine este responsabil in cazul modificarii orarului de zbor?
Decizia privind modificarea orarului de zbor apartine in totalitate companiilor aeriene. Agentia va informa turistii cu privire la orice modificari survenite imediat ce ii sunt aduse la cunostinta de catre companiile aeriene.

Zboruri

Check In

1. Check-in online

Va recomandam sa verificati si confirmati zborul dumneavoastra cu agentia/ compania aeriana cu cel putin 24 ore inaintea datei de plecare. Multe companii aeriene ofera posibilitatea efectuarii check-in online unde puteti confirma locul, sa verificati orarele si sa va printati cartea de imbarcare.

2. Cu cat timp inainte trebuie sa ma prezint la aeroport pentru check-in?

Daca aveti bagaje si nu faceti check-in on-line, trebuie sa va prezentati cu aproximativ doua ore si treizeci de minute inaintea orei de decolare.

3. Ce date imi trebuiesc pentru a efectua check-in online?

Cursa linie: printati itinerariul pe care l-ati primit la momentul rezervarii si achitarii biletului, luati-l cu dumneavoastra la aeroport si il prezentati la check-in impreuna cu un document de identitate carte de identitate/ pasaport.
Cursa low-cost: fiecare companie aeriana low-cost solicita detalii diferite la efectuarea check-in-ului. Pentru detalii suplimentare puteti solicita informatii la adresa office@kiwitravel.ro

4. Cum intru in posesia boarding pass-ului?

Veti primi cartea de imbarcare in aeroport cand faceti check-in de la contoarul companiei sau de la un agent de ticketing al companiei. Multe companii aeriene permit sa faceti check-in online cu cel mult 24 ore inaintea de plecarea zborului si sa va listati singur cartea de imbarcare.

5. Ce documente trebuie sa prezint pentru controlul de securitate de la aeroport?

Pentru a trece de controlul de securitate aveti nevoie de doua documente:
• un act de identitate sau pasaport (dupa caz) care sa fie in perioada de valabilitatate
• cartea de imbarcare emisa de compania aeriana (se poate obtine fie la biroul din aeroport al companiei, prin self check-in in aeroport la aparatul special al companiei, fie online de pe site-ul companiei)

Rezervare loc in avion

1. Clase de Rezervare bilete de avion

Economic - sunt in principala cabina a avionului si de obicei sunt cele mai ieftine
Business Class - ofera mai mult spatiu pentru picioare, servicii speciale de servire, dupa caz televizor propriu, rabatarea scaunului, acces la saloanele business din aeroporturi

First Class - aceasta clasa de rezervare se regaseste de obicei pe zborurile intercontinentale (nu pe toate) si sunt cele mai scumpe bilete de avion, sunt in partea din fata a avionului si ofera cele mai confortabile locuri si cea mai variata masa.

2. In ce consta un loc pentru persoane cu dizabilitati?

Unele aeronave detin locuri speciale atribuite pentru pasagerii care au nevoie de asistenta la imbarcare, in timpul zborului si la aterizare. Aceste locuri pot fi localizate in partea din fata a avionului iar scaunele pot avea brate mobile si spatiu mai mare. Caracteristicile acestor locuri difera in functie de aeronava.

3. Cum pot solicita un loc atunci cand rezerv biletul de avion?

Cand se face o rezervare pentru bilet avion prin agentia noastra, exista posibilitatea sa se faca cerere pentru masa, loc in avion sau asistenta speciala contactand  Kiwi Travel la numarul de telefon 021 2302577 cu specificatia ca nu toate companiile permit rezervare de loc dinainte sau au anumite servicii disponibile.  Sunt companii aeriene care permit check-in online - rezervare de loc - cu cel mult 24 ore in avans si trebuie sa accesati web site-ul companiei aeriene.

Bagaj

1. Care este limita de bagaj permisa pentru zborul meu?

Companiile aeriene au politici diferite pentru transportul bagajelor. In general, puteti transporta un bagaj de cala si un bagaj de mana. Pe itinerariul pe care il primiti pe mail aveti specificat tipul de bagaj - daca este 1pc - piece concept -, greutatea lui variaza intre 20 - 23 kg/bagaj. Daca apare scrisa doar greutatea 20kg atungi bagajul nu trebuie sa depaseasca aceasta greutate.
Pentru informatii suplimentare legate de bagaj puteti contacta Kiwi Travel la numarul de telefon 021 230277 sau puteti verifica site-urile companiilor aeriene.

2. Care este taxa suplimentara de bagaj?

Tarifele bagajelor variaza in functie de compania aeriana, sezonalitate si destinatie. 

Modificare/ Anulare

1. Ce trebuie sa fac daca pierd zborul?

Daca ati pierdut zborul primul pas este sa luati legatura cu biroul companiei din aeroport si sa solicitati asistenta din partea lor. Unele companii aeriene va ofera posibilitatea sa va puna pe alta cursa si acest lucru se poate intampla doar prin bunavointa companiei si eventual cu achitarea unei taxe (penalizare si/sau diferenta de tarif).
La tarifele cele mai restrictionate, exista riscul sa pierdeti integral biletul. Cel mai bine in astfel de situatii sa luati legatura cu Kiwi Travel la numerele de telefon: 021 2302577.

2. Ce se intampla in cazul in care numele din rezervare este gresit?

Din motive de securitate, este foarte important ca numele din rezervare sa coincida cu numele de pe actul de identitate. Daca dintr-o eroare, la rezervare ati scris gresit numele trebuie sa contactati Kiwi Travel la numarul de telefon 021 2302577 pentru a gasi solutii pentru a corecta greseala. Modificarea numelor intr-un bilet nu este permisa de catre companiile aeriene, cu exceptia cand este gresit o litera sau doua sau sunt inversate si atunci se introduce mesaj de atentionare in rezervare si se poate calatori fara nicio problema.
Unele companii aeriene - in special cele low cost - permit modifcarea numelui cu plata unei taxe specifice.

3. Pot sa transfer biletul meu altei persoane?

Biletul de avion nu poate fi transferat altei persoane. Daca nu puteti calatori la datele de pe biletul dumneavoastra va rog sa verificati conditiile de schimbare si anulare a biletului de avion. Trebuie sa tineti cont ca nu toate biletele de avion sunt rambursabile si anumite companii impun taxe de penalizare pentru schimbare sau rambursarea biletului. Doar anumite companii de tip low cost, permit transferul biletului prin modificarea numelui cu plata unei taxe.

4. Am anulat zborul? Pana cand pot sa imi reprogramez calatoria?

Trebuie sa verificati confirmarea rezervarii cu regulile si restrictiile pentru zborul anulat. Daca tariful permite modificari dar biletul este nerambursabil, in general, aveti la dispozitie 12 luni din momentul in care a fost emis biletul (nu anulat) in care puteti reprograma zborul dumneavoastra achitand taxele impuse de compania aeriana. Noul bilet trebuie sa fie cu aceeasi companie si pentru acelasi pasager ca biletul original. Pentru aceste modificari trebuie sa contactati Kiwi Travel, de luni pana vineri, intre orele 09:00 - 18:00.

5. Cum pot anula un bilet de avion?

Daca doriti sa anulati biletul de avion trebuie sa contactati Kiwi Travel la numarul de telefon: 021 2302577 intre orele 09-18, de luni pana vineri.
La anularea unui bilet de avion deja emis trebuie sa tineti cont de conditiile tarifului.

6. Cum pot modifica un bilet de avion?

Daca doriti sa modificati biletul de avion trebuie sa contactati Kiwi Travel la numarul de telefon: 021 2302577 intre orele 09-18, de luni pana vineri. Modificarile pot fii de cursa, de data, si/sau destinatie. Companiile aeriene nu permit modificarile de nume la un bilet de avion.
La modificarea unui bilet de avion trebuie sa tineti cont de conditiile tarifului.

Accesibilitate

1. Calatoria cu copii

Infantii sunt copii care au varsta sub 2 ani si nu pot calatori decat insotiti de un adult si de obicei platesc aprox. 10% din valoarea biletului fara taxele de aeroport, al adultului.
Copiii cu varsta intre 2 ani si 11 ani si 11 luni sunt considerati copii si au tarife speciale pe majoritatea companiilor aeriene (cu exceptia ofertelor speciale la care platesc tarif la fel ca adultul sau a zborurilor low cost). 
Copiii neinsotiti pot calatori singuri doar daca se plateste un serviciu special specific fiecarei companii aeriene (nu toate companiile aeriene permit calatoria minorilor neinsotiti) si in acest caz trebuie sa contactati direct Kiwi Travel.

2. Calatoria cu animale

Animale in cabina - restrictiile referitoare la transportul animalelor in cabina variaza de la o companie la alta. La momentul rezervarii biletului de avion trebuie sa contactati Kiwi Travel pentru a face cerere speciala pentru animal. Pentru rezervare trebuie sa comunicati greutatea totala cusca + animal si dimensiunile custii.
Companiile aeriene impun taxe speciale pentru transportul animalelor - sunt considerate excedent de bagaj si se plateste fie per kilogram fie per bagaj, in functie de politia companiilor.
Animalele in hala - sunt valabile informatiile de mai sus cu specificatia ca exista un numar strict de animale pe durata unui zbor.
Documente necesare in ambele variante: carnetul de sanatate al animalului cu datele specifice precum si un certificat medical de la medicul veterinar.

Conditii de plata

1. Care sunt modalitatile de plata?

Puteti achita sejurul dumneavoastra prin virament bancar sau cash la sediul agentiei, in urma facturii primite.

2. Care este circuitul documentelor/ ce documente primesc?

• Contractul cu turistul
• Factura reprezentand  contravaloarea serviciilor achizitionate emisa de KIWI TRAVEL – apoi se va putea face plata
• Chitanta pentru plata pachetului achizitionat emisa de KIWI TRAVEL (in cazul platii cash)
• Bilet de avion emis de agentia  KIWI TRAVEL transmis electronic (atunci cand este cazul)
• Informatii in legatura cu datele exacte de plecare, detalii referitoare la orele de plecare, imbarcare, prezenta la aeroport sau la punctul de plecare in cazul in care transportul se face cu alt mijloc de transport in afara de avion etc.

Documente de calatorie

1. Am nevoie de viza?

In functie de destinatia dumneavostra vi se poate solicita un pasaport valid si o viza de calatorie. Multe companii aeriene verifica valabilitatea vizelor inainte de a lasa pasagerii sa se imbarce in avion. Ofiterii de la emigrari refuza intrarea in tara a calatorilor care nu au o viza valida. Viza de calatorie poate fi ceruta la orice punct de intrare intr-o tara, chiar si in orasele de legatura. Verificati toate opririle si conexiunile cand solicitati informatii despre viza.

2. Am nevoie de pasaport?

Pentru calatoriile internaționale: 
Turistii trebuie sa se asigure ca pasaportul este valabil inca 6 luni de la finalizare calatoriei si sa tina cont ca unele tari permit sederea doar pe baza acestui document.

3. De ce documente au nevoie copiii in calatorie?

Copiii sub 14 ani pot calatori cu pasaport propriu. Copiii peste 14 ani, in cadrul Uniunii Europene pot calatori si cu cartea de identitate.
Cand un copil calatoreste ca si minor neinsotit, sau insotit de unul din parinti, trebuie sa aiba si un document eliberat de catre un notar prin care se specifica de ambii parinti sau dupa caz de unul din parinti sau tutore, prin care declara ca sunt de acord cu calatoria minorului in conditiile specificate mai multe informatii pe www.politiadefrontiera.ro

4. Ce este un bilet electronic si cum il pot folosi?

Biletul electronic este documentul acceptat si folosit de majoritatea companiilor aeriene si elimina riscul pierderilor. Cand se achizitioneaza biletul prin Kiwi Travel primiti confirmarea rezervarii - biletul electronic prin email.

Rezervare

1. Se aplica reduceri pentru infanti sau seniori?

Unele companii aeriene ofera discount pentru infanti, copii si seniori. Discounturile variaza in functie de compania aeriana, zbor sau disponibilitatea zborurilor. Ele variaza de asemenea in functie de varsta calatorului.
Companiile aeriene distribuie loc pentru copii de peste 2 ani pentru orice segment de zbor. Daca zburati dus-intors si copilul dumneavostra implineste 2 ani inainte de zborul de retur, contactati-ne pe office@kiwitravel.ro pentru a gasi cel mai mic tarif.

2. Cum pot intra in posesia informatiilor legate de zborul meu?

Cand rezervarea dumneavoastra este incheiata, veti primi un email care include informatii legate de itinerariul dumneavoastra si va recomandam sa printati acest itinerariu si sa va prezentati cu el in aeroport sau sa ii comunicati agentului companiei aeriene informatii despre nume si zboruri impreuna cu un act de identitate (CI sau pasaport).

3. Ce este o companie low- cost?

companie aeriana low-cost sau low cost airline este o companie aeriana care ofera in general bilete la preturi foarte scazute prin eliminarea unor servicii traditionale oferite pasagerilor.

4. Cum pot face o rezervare de grup?

In cazul in care se doreste rezervarea unui serviciu (cazare, bilete de avion, pachet) pentru un grup (minim 10 persoane pentru bilete de avion) va rugam sa transmiteti cererea dvs. pe adresa office@kiwitravel.ro specificand:
• perioada de calatorie
• destinatia
• numarul de persoane

5. Cum pot calatori daca intre timp mi-am schimbat numele?

Bilete de avion: numele de pe itinerariu si de pe boarding pass trebuie sa corespunda cu numele specificat pe documentele de calatorie emise de stat (pasaport, CI). Daca numele de pe bilet nu corespunde cu cel din documentele de calatorie din cauza schimbarii de nume trebuie sa va prezentati mai devreme la aeroport si sa justificati schimbarea prin acte oficiale. Compania aeriana va incerca sa reemita biletele de avion cu numele corect pentru a putea efectua formalitatile de securitate din aeroport.

6. Imi poate face rezervare la avion o alta persoana?

Da. O persoana poate face rezervare si plata pentru sejurul altei persoane. In schimb este obligatoriu ca datele introduse in rezervare sa fie corecte si complete in campurile - "pasageri".